Customer is always right (^^)v

Peristiwa ini berlaku semalam... after watching malay's movie "Pisau Cukur"... blh tahan gak r citer ni....
erm aku bg rate 4/5. Pas tegk mov aku pg guardian nak beli sumthin there...

Cashier : Hi..Satu barang je Encik

Aku mengangguk senyum
cashier tu pun scan barang yg aku nak beli..

Tuttttt... bunyi scanner

Cashier: Rm29.90 Encik

Pause sebentar..ehh
Try utk mengingati sesuatu...
blur sekejap....
Betul la tadi aku lihat..

Aku : eh... sy lihat tadi harga dia rm23.30..
Cashier : Sekejab ye sy semak..

Berlari2 anak utk menyemak harga..
Hampir seminit berlalu..

Cashier : Maaf ye encik, promosi ni sepatutnya tamat semalam. bla bla bla bla...

Aku tak puas hati ..

Aku : call yur manager please!

Kebetulan manager dia baru je masuk.. Cashier itu menjelaskan situasi yg berlaku..

Manager : Maaf ye encik, pekerja kami terlupa utk meletakkan tanda harga yg baru. Promosi itu tamat semalam. bla..bla then bla bla....

Manager tue cuba menerangkan situasi yg berlaku...aku tak puas hati, aku tak beli klu takde promotion tue

Aku : Its my problem or yours? (dengan nada serius), sambil menhulurkan wang rm50
Manager : Maaf ini adalah kesilapan kami..

tit tit tit, manager itu menekan2 punat cash machine tue...

Manager : Manager tue memulangkan rm26.70... Maaf atas kesilapn kami.. Sila datang lagi.. (dengan senyuman)

Aku : terima kasih (Aku mengganguk serius.. dan blah dari c2.)

Aku tersenyum klu aku tak bertegas tentu aku da kena byar rm29.90.. huhu





"Customer is always right"

2 comments:

dilla said...

msti die tolak duit gaji dak yg kije tu.. hihi..

dorg salah.. nk wat cane.. sape suh tak update..

ctmah said...

wah..seriusnye alkhan..cam xcaye sye :p