Satu Hari dihari Raya II

bersambung dari entry aku yg sebelum nya... kisah satu hari hari raya.  Baru balik beli dakwat ni.. 3beradik ni agak istimewa utk aku... sebelum jemariku menari mengikut irama papan kekunci ini, aku meminta maaf sbb berkongsi kisah hidup kamu... kisah ini hanya utk menjadi pengajaran dan mungkin ade yg kate kisah2 kat tv tue semua nya rekaan semata2 tapi apa yg aku nak kongsi ni ada lah benar bukan rekaan.... yg kakak kerja kat kpdn shah alam, yg abg ni askar, yg sorang tue adik kecik lagi..sebaya ngan Anis kot (adik aku yg bongsu ^^ ). Mereka yatim bukan piatu..

Peribadi mereka agak menarik, mgkn sbb mereka suka bercerita, bersahaja dan lawak tue mmg sesekali blh memecahkan perut...tapi ade cerita tu langsung tak lawak bg aku...si abg bercerita mengenai kehidupan dia jadi askar...da nak 5tahun... yg aku tak blh blah diaorg panggang katak utk makan mlm...tapi katak tu dia kate besar mcm kuali...ade ke katak besar mcm tue...iskk.... tapi klu nak jadi askar kena la kuat iman n pandai bawak diri..... yela klu ikut cerita dia... ramai yg sick (perhubungan sejenis) mgkn bkn sbb cinta tapi bukan sbb nafsu mereka...dlm hutan jauh dari isteri masing.... atau tekanan....mgkn sbb takde aktiviti yg mhiburkan mereka dalam hutan...yg paling menakutkan...klu org pompuan jadi askar mmg agak susah r nak cakap.... dia ada citer pasal askar pompuan ni kena perkosa beramai2... wa benarkan ka dlm hutan ni mereka adalah undang2 mereka, hilang agama mereka,hilang iman mereka  Na’uzu bilLah min dzalik. Mgkn sekelumit je yg mcm tue tapi ia tetap menakutkan...



Ape yg menyayat hati mak diaorg pergi tiba2...tinggalah mereka 3beradik dgn ayah diaorg... Akak tu bercerita (act baya aku je...tapi panggil akak...nama di rahsiakan kang kena saman ) tak smpai mak diaorg pergi tak smapi seratus hari...tanah kat kubur tue masih merah lagi....ayah dia kawin lagi....tak taw sebb ape, mgkn aku taw sbb ape...tapi aku tak nak judge org... ape yg berlaku seterusnya....siabang dalam hutan..memanjat gunung dan bukit utk mendpatkan line talipon...niat hati bertanya kabar....hancur luluh hati bila dpat tahu...siabg terkilan dengan ayah yg tetiba kawen dengan janda anak lima.... mereka beradik ni cuba utk menerima.... tapi apa yg kat tv tue mmg wujud dlam reality, ckakak tegur adik tiri tp adik tiri ni da la paling kecik bongsu..tapi perangai tak taw la kate..blh pulak mnjawab pulak tue..."Awak tu cuma kakak tiri kite". ayah dia tak taw kebenaran itu.. mcm bawang putih bawang merah, bawang besar dari india pulak ni.... BAWANG2..... Pengajaran nya....huhu LU PIKIR LA SENDIRI

wahh mereka sngat tabahh.... aku terasa gak raya ni tak dpt beraya dgn mak dan ayah...huhu adik2 lagi nak gadooo2 hehe..takpela.. klu project aku da siap ni...blh la aku cuti sakan kat kg...

huhu tu la cerita aku hari raya pertama....hari kedua aku da balik kl da..jalan clear tak jem pun.... tak mcm balik raya .....bertolak 2pg smpi kat chini pahang jamp 7.30 pg....





sekian sahaja entry sy...byk lagi nak tulis tapi kena pg solat jumaat ni :P... Salam Aidilfitri skali lagi

1 comments:

dilla said...

besaqnya katak tuu.. tak comel laaa! huh..

nk duit rayeee... bile leh nk g jalan raye ni.... cpt laa!~