Ubat untuk aku

haha suspen je title utk entry aku kali ini....beberape hari sngt tak sehat...tapi gagahkan r jugak diri utk hari2 yg sngat mcabar :P, wahhh hari ni aku kelang kabut ckit, beberape function dalam busnes logic aku kena redo. Penat kena buat test case semula....kena semak semula transaction scope aku.... hari ni aku blajar n memahami mcm mn nak guna transaction scope(transaction.supress). Beberape hari ni sngt tak sehat....selesema ckit.. sakit tekak ckit.. panas dalam....n migrain la ckit... So hari ni aku g clinic...lebe kurang pukul 5 mcm tue...Yg best doc sngt best ...dia pandai bt lawak...  So butir ubat yg diterima ada la seperti di bawah :-

1. PHARYNX LOZENGES  - Sore throat
-cetylpyridinium Chloride 1.5mg
-Benzocaine 3.0mg

2.Clarinase - Selesema makan pada sebelah pagi
-Loratadine 5mg
-Pseudoephedrine 120mg

3. Polaramile - Selesema makan pada sebelah malam
-kandungan tidak diketahui

4.Immurx boost
-kandungan tidak diketahui dan tidak tahu kena minum sebab ape...lupa da ape doc ckp :P

Sila bg taw sy knpa nama ubat2 ni sngt susah nak sebut n susah nak taip.sekian terima kasih

*nota kaki : pekataan yg beritalic adalah terma dalam pengaturcaraan

4 comments:

IkanMasin90(IM90) said...

hahaha..
n kami sebagai student kena menghafal ubat yg name die xbest tuuhh
hahaha

mrHan said...

ye ker? blh ingat ke...klu ingat musti salah sebut tak pun tak ingat how to spell the write name :P

sicknerd said...

alah dont worry x jua susah once u already work. tgk la kami ni d OPD/JPL yg enting perlu ingat ubat2 harian ja. pesakit bukan nak dtg dgn penyakit pelik2 jua :D

Dilla Abu Bakar said...

byknyee ubt....